Home optymalizacja • Pozycjonowanie stron Poznań – bądź widoczny w Google

Pozycjonowanie stron Poznań – bądź widoczny w Google

 - 

Prowadzisz firmę w Poznaniu lub okolicach Poznania? Posiadasz stronę www, która jest na dalekich pozycjach w wyszukiwarce Google? Chciałbyś rozwinąć swój biznes w internecie?

Jeżeli tak, nasza oferta jest dla Ciebie. Oferujemy pozycjonowanie stron internetowych dla firm działających w Poznaniu oraz okolicach. Nie ograniczamy się jednak do konkretnej lokalizacji, jeśli Twoja strona internetowa jest skierowana do klientów z całej Polski, nie ma problemu, wypozycjonujemy ją dla Ciebie na frazy niezwiązane z konkretną lokalizacją.

Dlaczego widoczność Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google jest ważna?

Chcąc w łatwy sposób dotrzeć do klientów, powinniśmy zastanowić się nad tym, jak potencjalny klient będzie szukał usługi którą oferujemy. Większość ludzi używa do tego celu wyszukiwarek internetowych, a Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, która zgarnia prawie cały rynek.

Nie ma Cię w Google – nie istniejesz

Oczywiście powyższe stwierdzenie to przesada, ale niezbyt duża. Jeśli klient nie jest w stanie znaleźć informacji o Twojej firmie w Google – nigdy się nie dowie, że taka firma istnieje, nigdy nie dokona u Ciebie zakupu towaru lub usługi, którą oferujesz.

Pozycjonowanie stron odpowiedzią na zwiększenie widoczności w Google

Aby dotrzeć do większej ilości klientów z samego Poznania i okolic Poznania, należy zwiększyć widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google. Nasza firma zajmuje się właśnie świadczeniem tego typu usług – czyli pozycjonowaniem stron w Poznaniu i okolicach.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron jest to wpływanie na wyniki wyszukiwania (w tym wypadku chodzi o Google), tak aby uzyskać jak najwyższe pozycje na dane hasło.

Przykład: w Poznaniu została zarejestrowana nowa firma, jest to firma związana z pośrednictwem obrotu nieruchomościami. Firma zleca stworzenie strony internetowej, umieszcza oferty sprzedaży mieszkań w Poznaniu i chciałaby być wysoko w wynikach wyszukiwania, na niektóre frazy np. “mieszkania Poznań”, “nieruchomości Poznań”, “sprzedaż mieszkań Poznań”.

Aby strona tej firmy była na wysokich pozycjach w Google, trzeba wykonać szereg działań. Pierwszą sprawą, którą bezwzględnie należy się zająć, jest optymalizacja strony internetowej – czyli dostosowanie kodu strony w taki sposób, aby był przyjazny nie tylko dla użytkowników, ale również dla wyszukiwarki Google. To działanie jest wykonywane tylko raz, jeżeli oczywiście jest wykonane prawidłowo.

Kolejne działania wpływające na wyniki wyszukiwania to rzeczywiste pozycjonowanie strony, czyli działania mające na celu podniesienie jej pozycji w Google. W jaki sposób? Każda firma, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, ma swoje sposoby na podniesienie pozycji w wyszukiwarce. Ponieważ Google dość często zmienia wytyczne dotyczące legalnych i nielegalnych sposobów pozycjonowania stron, zmieniają się również działania firm pozycjonujących, które bez przerwy podążają za algorytmem tej wyszukiwarki. Są to działania prowadzone stale. Nie wystarczy “raz zrobić pozycjonowania” aby Twoja witryna była zawsze na pierwszych pozycjach w Google. Tutaj potrzebna jest analiza, metodyczne działania i stalowe nerwy.

Dlaczego właśnie tak to wygląda? Ponieważ Google od początku swojego istnienia walczy z pozycjonerami i zaleca pozycjonowanie stron tzw. “naturalne” polegające na tym, aby strona w naturalny sposób zdobywała dobre pozycje. Oczywiście tego typu podejście jest dobre (zwłaszcza w oczach Google) ale mało efektywne, dlatego też, pozycjonerzy starają się wpłynąć na wyniki wyszukiwania i bardzo dobrze im się to udaje, ponieważ w tej chwili, właściwie nie istnieją “naturalne wyniki wyszukiwania” na popularne hasła. Wszystkie wyniki są ustawione, przez firmy, które zajmują się pozycjonowaniem stron www. Dlaczego? Ponieważ prawie każda firma, która zaistnieje w Internecie, chce być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a najchętniej na pierwszej pozycji, ponieważ 90% użytkowników nie sprawdza dalszych stron wyników wyszukiwania (np. strony 2 i 3).

Czy pozycjonowanie stron w Poznaniu różni się od pozycjonowania ogólnopolskiego?

Tak, pozycjonowanie lokalne, w tym wypadku w obrębie Poznania, różni się od pozycjonowania ogólnopolskiego, jest nieco łatwiejsze, ponieważ nasza konkurencja ogranicza się jedynie do firm działających lokalnie. Co nie znaczy, że pozycjonowanie stron w Poznaniu jest łatwe. Wszystko zależy od konkurencji, która występuje na dane słowo lub frazę na którą chcemy się pozycjonować. Przytoczmy jeszcze raz przykład firmy z Poznania, która chce wejść na rynek nieruchomości i sprawdźmy jak wyglądają wyniki wyszukiwania na hasło “nieruchomości Poznań”.

pozycjonowanie stron poznań

Na początku wyników widzimy aż trzy reklamy Google (oznaczone jako reklama). Dopiero poniżej są wyniki tzw. organiczne, czyli takie za które firmy nie zapłaciły bezpośrednio firmie Google. Czy te strony są tak wysoko dzięki temu w sposób naturalny? Nie. To są strony które zleciły pozycjonowanie konkretnym firmom i również za to płacą, tylko znacznie mniej niż musieliby zapłacić za reklamę bezpośrednio firmie Google.

 

Author:vlad